I glädjens hetta

Det finns nog ingen förbestämd eller given mening med livet, utan som skådespelare i livets drama får man själv se till att skapa sin egen mening. Detta betyder att vi faktiskt både är regissören och karaktären i spelet, så det gäller att våga ta initiativ.

Jag och Lena har hittat en massa meningar att tillföra våra liv, så på oss går det ingen nöd.
Lena hoppar på rosa moln nu iallafall. Först har hon skaffat sig ett jobb, på Groove Accesories i Surfers, sen blev hennes egen designade poster utvald som kandidat i en tävling. Nu har hon chansen att bli designern till postern för årets Fringe Festival (ett design event) i Adelaide. Vinnaren får även en resa för två till Vietnam (För två - ska jag kanske redan börja packa min väska?)

Håll tummarna, detta är bara början för framtidens grafiska designer Lena. Jag är mäkta stolt.


Idag beslutade vi att åter bekanta oss med snöslask och vinteryra. Vi beger oss till Sverige i slutet av November, för att få avnjuta en äkta jul (må den bli magiskt snöfylld!) Men snö eller ej, vi hinner med all säkerhet bli lagom nerkylda tills vi packar ihop väskorna igen den 29e December: Destination full-moon party a la Thailand! Efter 10 semesterdagar i Thailand planerar vi att röra oss hemmåt igen. Men inget som drar ner våra mungipor för det, vi bor ju i paradiset!

Det gäller att leva när man väl lever.

Människan är nog en bättre artist än vad han tror...

Kommentarer
Postat av: A

Angelika dör av lycka!!

2009-09-10 @ 16:53:04
URL: http://vaskevich.blogspot.com
Postat av: Jonas

Gillar din blogg starkt. Satt och letade efter lite information om svenskar som pluggar i australien eftersom jag funderar på att göra det, och då hittar jag denna bloggen :) precis vad jag letade efter. Australien har varit min dröm länge nu så jag jobbar hårt för att ta mig dit. Väldigt avundsjuk just nu. men men, en dag är det min tur. Hoppas du får lite snö när du besöker Sverige. Ha det bra

-Jonas

2009-10-15 @ 13:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0