Vis kräfta

Imorse när jag vaknade kände jag ett begär och saknad av starka UV strålar. Efter att ha kikat på bilder där jag posar i vit mag tröja, utan att kunna urskilja vad som var mage och vad som var tröja, insåg jag att det nu är dags.
"Herregud Emelie, du bor ju i Australien, du måste ju vara hur brun som helst.."
Njaa.
Jag la mig på ballkongen och läste Georges Hegels filofosi om self consciousness och spirit i två timmar. Jag är nu en vis kräfta. Min girighet efter en bränna tog över förnuftet att smörja in sig med solkräm. Så särskilt vis kanske jag ändå inte är...

Vis eller ej, jag är sjukt glad idag!

1. Jag ska på trial imorgon i en klädesbutik, så förhoppningsvis har jag ett jobb snart!
2. Kom på storys till två kort-noveller som ska lämnas in om en månad. Tackar nu tankenkraften och fantasin som tog sig tiden att komma till mig idag.
3. Imorgon blir det fest här hemma, jag fyller ju år på måndag och man blir ju bara 22 en gång i livet!
(4. De ringde från cocktails and dreams och frågade om jag vill ha ett 50 dollars drink kort till min födelsedag - Ja tack!)
5. Det är fortf spring break!

Här kommer lite pics från gårdagens vinkväll:

Lauren, Lena, Me & Kat

Me & Kat

Lena, Bridget, Me & Kat




Nu ska jag laga Tacos!!!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej! Har förstått att du studerar i Australien. Jag är intresserad av att läsa en termin där, undrar vilken skola du läser på? Har du några tips? rekommenderar du att åka? Man har många frågetecken :) Hoppas du har lust att svara! / Jennie

2009-10-05 @ 21:47:48
URL: http://unreal.blogg.se/
Postat av: Richard Franc

Hej Gumman, en mycket trevlig blogg tycker jag. Hoppas att du fick jobbet. Jag ser framemot när du kommer hem.



Kramizzar från Pappa

2009-10-12 @ 16:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0