Watch me?

Tiden har funnits längre än jordklotet, men vad är egentligen den ”rätta” tiden? Genom att uppfinna klockan har vi konstruerat en tid på tiden. Men vad är en minut eller en dag? Ibland rusar veckor och månader förbi, ibland känns en timme som ett år. Beror detta endast på vad man fyller sin tid med, eller kan det bero på att tid inte egentligen är baserat på en uträkning från en klocka. Tid kanske är något som man bara ska ”känna.”

Jag skulle vilja ändra tiden. 24 timmar borde vara en dag och 12 timmar en natt. Tänk så coolt det skulle vara att helt plötsligt bestämma en ny tid på tiden. Om det skulle ske hoppas jag att få uppleva det. Men jag antar att människan är allt för bekväm med rutiner, så det skulle nog vara svårt att föra detta förslag fram. Och vem skulle man lämna det förslaget till? Den enda, vad jag vet, som sägs ska ha haft auktoritet över HELA världen är ju Gud, men han har jag aldrig fått något svar av hittills.

Jag undrar om tiden kommer att finnas i all oändlighet, men om något är oändligt, kan det då ha en start? Vi säger att tiden inte är oändlig, att den har ett slut, vad kommer efter den, otid?

Skulle vara ganska skönt att leva i otid, undra om man skulle vara bra eller dålig på att passa tider då…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0