blogg frågor & svar

  • Är det sant som alla säger att i Australien kryllar det av farliga insekter så man måste passa sig, ex skaka ur skorna varje gång man ska ta på sig dom etc... ? Funderar på att åka dit o plugga =)

- Det kryllar med all säkerhet av farliga insekter i Australien, men dom verkar vara lika rädda för mig som jag är för dom. Jag har aldrig (vad jag vet) sett någon farlig insekt eller annat läskigt djur. Det är nog en "down under" myt det där med farliga djur överallt, låt inte det hindra dig från att komma hit och plugga!


  • Hej! Har förstått att du studerar i Australien. Jag är intresserad av att läsa en termin där, undrar vilken skola du läser på? Har du några tips? rekommenderar du att åka? Man har många frågetecken :) Hoppas du har lust att svara! / Jennie

-  Hej Jennie! Jag pluggar på Griffith University Gold Coast, hur kul som helst!!! Griffith har olika campus: Gold Coast, Logan, Nathan och South bank. Det finns ett varierat utbud av kurser och linjer, så gå in på hemsidan och kika efter vad som skulle intressera dig. Om det är en termin study abroad du funderar på att göra så skulle jag starkt rekomendera att prova på olika kurser för att utforska dina intressen. Det är det absolut bästa sättet för att få reda på vad man vill och inte vill göra i framtiden!

Jag valde Gold Coast campus för att jag varit här innan och kikat runt sen älskar jag beach livet på kusten, så för mig var det ingen tvekan om vilket campus.
Jag rekomenderar STARKT att åka, jag kan faktiskt inte komma på en enda anledning till att inte göra det.


  • Gillar din blogg starkt. Satt och letade efter lite information om svenskar som pluggar i australien eftersom jag funderar på att göra det, och då hittar jag denna bloggen :) precis vad jag letade efter. Australien har varit min dröm länge nu så jag jobbar hårt för att ta mig dit. Väldigt avundsjuk just nu. men men, en dag är det min tur. Hoppas du får lite snö när du besöker Sverige. Ha det bra -Jonas

- Va kul att du gillar bloggen! Och jag tycker verkligen du ska forts jobba hårt och förverkliga din dröm om att komma hit och plugga. Det är inte förens man ger sig ut i världen som man inser hur otroligt liten man är och hur mycket det finns att se och uppleva, samtidigt som man också inser hur mkt som man inte kommer kunna uppleva. Just därför är det viktigt att ta vara på alla möjligheterna man har.

Det här med att följa sina drömmar är viktigt. Alla har en dröm, alla måste ha en dröm, ännu viktigare är att förverkliga den. Man måste själv tro på att man kan nå dit man vill och bli den man vill bli. Det är man själv som lägger i växeln, och man själv som håller på bromsen. Jag skulle då inte vilja vakna upp när jag är 40 år och tänka "Jag ville åka dit eller jag ville göra si och så, men jag vågade inte."
Vem är det man lägger hinder för genom att inte följa sin dröm, jo sig själv.

Har man ingen dröm? Då är det på tiden att gå och lägga sig!

Sen vakna upp, och leva!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0