Tease dag

Typ en sån där vanlig tisdag. Man går upp och tar en promenad längs stranden.



Sen hem och plugga lite, skriver på en kort novell som ska in på fredag. Kanske borde posta den på bloggen när den är klar?
När man fick lite skrivkramp så lockade stranden igen. Så vi körde en liten beach session.





Nu ska jag nog skriva lite mer, ganska nice om livet är såhär som författare/låtskrivare.
Jag är grymt motiverad!

Undra vad det blir för planer ikväll? Lena hade en ganska stillastående kväll igår då hon blev inlåst i vår hiss i 2.5 timme, så hon är sugen på utgång! Och det är jag med!

Det är en bra dag, en tisdag.

Äkta tease dag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej :)

Vad härligt du verkar ha det där borta, jag har själv funderingar på att börja studera och det är nog Griffith som lockar mest just nu.

Tänkte bara fråga hur du fixade boende, är det genom skolan eller är det utanför?

Undrar också hur shoppingen(inte så viktigt kanske^^) är?

Är det långt till närmaste stor stad?

Såg en bild på en spindel i din blogg, den såg inte så trevlig ut. Är det ofta man träffar på spindlar i den storleken? Jag skulle dö ifall jag hade en sån inne på mitt rum ^_^



Ha det bra

2009-11-05 @ 20:01:13
URL: http://litenstorplanet.blogg.se/
Postat av: Sara

En till fråga :)

Hur är utelivet?

Finns det några klubbar?

2009-11-05 @ 21:15:40
URL: http://litenstorplanet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej, va kul att du funderar på att komma o plugga här!

Jag bor i surfers paradise, och fixade boendet när jag kom hit. Eftersom jag varit här tidigare hade jag rätt bra koll på vart jag skulle börja leta. Det lättaste är att gå in på accomodation centres som finns lite här och var och genom dem hittar du tillgängliga hus/lägenheter/rum att hyra. Du kan annars bo på campus, vilket skolan hjälper dig att fixa. Det är dock dyrare att bo på campus, plus att griffiths campus inte ligger så centralt till "stan", strand eller uteliv. Surfers Paradise/Broadbeach är mitt råd för boende område.



Närmaste storstad är Brisbane, vilket ligger ca en timmes bilväg härifrån. Surfers är en party by, så nattliv finns det gott om ;)Kommer snart ett blogg-inlägg om klubblivet här, så håll utkik!



Skulle inte direkt påstå att detta är något höjdarställe för shopping, men det finns absolut några guldställen! Skulle dock vara underbart om H&M/ Topshop /Forever 21 skulle finnas här!

2009-11-06 @ 11:01:54
URL: http://aswedetasteofaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0