En nypa salt...

Råkade av en slump ramla in på en blogg som mer eller mindre bestod av recept och förberedning av fiberrika frukost måltider, kalori förbrukings-uträkning av diverse morgon promenader (det finns tydligen många olika kategorier av morgonpromenader), och - bloggens highlight - en två minuters videoinspelning där bloggaren sminkar sig själv i kameran (hon var redan sminkad när hon börjar). Trots att merparten av bloggen innehöll Gestapo strikta mat-tips, slutade var och varannat inlägg med - "Glöm inte att unna dig att äta vad du själv vill." Denna blogg, liksom alla andras, bjöd även på lite shoppingstips där man t.o.m fick äran att se bilder på kvittona OCH tillbehörande shopping påsar. Inte nog med detta; dessa var ambitiöst konverterade i polaroid style - både orginellt och väl uttänkt för bildeobjekten (nyinköpta leggings).

Undrar om folk bloggar och seriöst tänker "det här är det bästa ur mitt liv jag kan underhålla en läsare med" eller om det funkar som någon patetisk själv-terapi "ooj, igår slank det ner en chockladbit efter middagen, men det gör ju inget, jag har ju gått ner 3 kg på en vecka så då förtjänar jag chocklad."

Det roligaste med bloggar är att desto dummare dom blir desto mer vill man läsa, undra om det säger mer om läsarens (brist på) liv eller bloggarens...

- Snälla, varför bloggar du själv om du nu är så kritisk till allt bloggande?
- Jag bara känner på mig att just min blogg har det där lilla extra du vet...

Kommentarer
Postat av: Sara

"Det roligaste med bloggar är att desto dummare dom blir desto mer vill man läsa"

Håller med om det, har hänt mig att jag sitter och fortsätter läsa bloggar som jag tycker bloggaren verka lite lustig :)

Har lite mer frågor till dig.

Är det lätt att hitta nya vänner?

Umgås du något med australiensare?

Du råkar inte känna någon som studerar Information Technology? :)

Det är den utbildningen jag funderar på men har inte hittat någon som studerar IT.

Tack för du svarar på mina frågor, ser fram emot party inlägget sen ;)

2009-11-10 @ 17:08:59
URL: http://litenstorplanet.blogg.se/
Postat av: Angelika

hahaha nu blir jag ju nyfiken på bloggen!



Nu är det inte långt kvar :) wiee



pusss

2009-11-11 @ 08:13:17
URL: http://vaskevich.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0