oh sunny days

Vinter i Australien: 30 grader, klarblå himmel, solbrända surfare, öl sugna studenter och... en massa plugg!

Kom just hem (från gymmet - måste skryta lite), klockan är halv åtta på kvällen och jag ska sätta mig på balkongen och äta Tacos. Fy fan vad jag älskar Tacos.

Imorgon ska jag hålla en 15 minuters presentation i Creative Writing, och jag ska sjunga! Var ju uppmuntrad till att göra något kreativt och annorlunda i talet, så att sjunga lite soul kommer nog att sticka ut.
Sången som jag skrivit är egentligen en dikt, men den är skriven som Lyric Poem och därför mycket coolare att sjunga än att bara läsa upp den!

Wish me luck!

Det var inte min väckarklocka som väckte mig imorse, utan ett telefonsamtal:

- Hej, du har gjort ett dubbel köp till Griffith University?
- Oj, jaha, men vadå?
- Din terminsavgift har av misstag dragits två gånger på ditt kort.
- ...Så jag är fattig nu med andra ord, typ minus minus minus error konto?
- Haha, ja, ungefär. Men jag ordnar upp det.
- Tack Handelsbanken, tack Credit card.

Morgonstund har guld i mun?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0